top of page
  • Obrázek autoraBerenique Trituro

Běžecká sezona 2017


Cíl maratonu v Rakousku

Do konce roku sice zbývají ještě dva měsíce ale já už si svoje odběhla a tak je čas na nějakou tu větší nebo alespoň malinkatou rekapitulaci. Ještě mě čekají jeden nebo dva krosy, ale to spíše pro radost a kvůli setkání s ostatními běžci. No a podle chuti možná nějaký běh v prosinci kolem Vánoc a Silvestra, tam je toho plno, ale na tom netrvám a všechno nechám na náladě a energii.

Většinou jsem na sebe moc přísná, takže bych tu mohla psát o tom jak jsem naběhala málo kilometrů (nejméně od roku 2015, kdy si je zapisuji), nebo jak jsem většinu roku nejedla tak zdravě, jak jsem chtěla, hodně se stresovala, byla 2x dost nemocná a nespočetněkrát nachlazená, jak mě trápily bolesti všeho možného z nedostatku kompenzace, se kterou jsem se skoro ani nesnažila začít, a to počítám jen selhání související s během a mým sportováním obecně. Navíc jsem se bez řádného tréninku ani nedočkala nějakých osobáků na pětku, desítku nebo půlmaraton.

Ale když přimhouřím obě oči, tak byl tenhle rok úspěšný a tak nějak zase o něco lepší než loni. Možná teď nevidím, jak moc jsem se posunula, ale určitě jsem nestála na místě a to je hlavní.

Na začátku roku jsem si sepsala pár hlavních akcí, které mi přirostly k srdci nebo zaujaly, a na kterých jsem se chtěla běžecky prodat.

Zde jsou ty závody, které jsem si hned zaregistrovala a zaplatila.

  • 5.-7. 5. Jesenická stovka- 103 km , 4 4150m- pod 16h54m (osobák z 2015)

  • 28. 5. Půlmaraton údolím Moravské Sázavy (Zábřeh n/Moravě), 21km, +300m- pod 1:40:36 (r.2015)

  • 3.6. Jesenická 60- cca 55km, + 2050m- pod 7h27m (r.2016)

  • 19.8. Yes!maraton- 42km, + 1780m- pod 5h02m (r.2016)

  • 7.10. Kaisermarathon /Rakousko- 42km, +2345m- dokončit a užít si to.

Závodů pak bylo samozřejmě víc. Letos vyloženě podle chuti, než že bych se snažila například odběhat nějaký pohár nebo tak. Nakonec jich bylo 17, a možná ještě jeden přidám pro radost (loni jen 10 a předloni 23). Měla jsem nějaké výpadky kvůli nemocem (2 týdny v únoru, 2 v červnu, týden v září) , ale jinak žádná zranění a teprve koncem léta mě začaly trápit záda, na kterých se snažím pracovat.

  • Leden- Zimní běh přes Kosíř - mrzlo až praštělo, 10km kros/+269m/53:43, třetí místo v kategorii

  • Únor- Rohálovská desítka- trošku kopce, celkem teplo, silný vítr, 10km silnice/+156m/46:18, s časem spokojenost a jinak super den.

  • Březen- Pečecká desítka- 10km silnice/43:39- sice to nebyl osobák ale nějakých 15 vteřin za, to se snese. Bylo to nějaké náročné.

  • - Jarní Kiosk- 3,5km/+78m/16:51- týden po Pečkách, na mě moc krátký, čas taky horší než minule, ale fajn den.

  • Duben- Paramuťák-Štědrákovský půlmaraton- 21,3km/+540m/1:54:15- koncem dubna, už v pohodě a odpočinutá, ovšem zase týden před stovkou. Bohužel málo lidí, 1.v kategorii, druhá celkově.

  • Květen- Jesenická 100- 105km/+4070m/ 16h41m- letos náročné podmínky (spousta sněhu nahoře, vedro dole), přesto se mi podařilo splnit tento letošní cíl na jedničku- osobák na trati a obhájené třetí místo v ženách z předloňska (loni DNF)

  • -Půlmaraton Údolím Moravské Sázavy-21km/+420m/1:40:54- no osobák z trati mi utekl o fous, takže spokojenost, dva týdny po stovce náročné, opět vedro jako vždy (9.žena) (den předtím 70km MTB)

  • Červen- Jesenická 60- 55km/+2173m/ 7:23:43- první víkend v červnu, v Jeseníkách vedro, měla jsem méně vody než bych měla vypít. Naštěstí žádná větší nevolnost jako loni. Splněný další větší cíl- osobáček na trati a dokonce jsem si na posledních kilometrech vybojovala druhé místo v ženách.

  • -Olomouc Run Czech půlmaraton- 21km/1:39:21- naprosto neplánovaný závod, dostala jsem start.číslo zadarmo. Takže bez specifického tréninku, dost za osobákem, ale spokojenost, opět celkem vedro.

  • Srpen- v červenci jsem nezávodila a moc neběhala, kvůli vlně veder a únavě po závodech.

  • -Slatinická sedmička- 7,7km/+230m/37:51, začátek srpna, charitativní závod a setkání s přáteli. Třetí žena, druhá v kategorii.

  • Dva týdny na to jsem měla běžet Jesenický maraton, ale nakonec z osobních důvodů dala přednost KTRC na Lipně, kde jsem si doběhla pro druhé místo v kategorii, takže spokojenost, adekvátní náhrada. 20,8km/+870m/2:09:49.

  • Září- Kosířské žiganec- 10km kros/+222m/47:14, druhá žena.

  • Náměštská štafeta- 5,7km/+115m/25:55- s kamarádem třetí místo ve štafetě, užili jsme si to.

  • Říjen- Kaisermaraton Söll, Rakousko- 42km/+2533m/5:16:56- druhé místo v kategorii- největší událost letos pro mě. Jelikož jsem nevěděla jak bych zaběhla Jesenický maraton, byl pro mě tento výsledek opravdu převapením na závěr sezony. Ostatně jsem ho podrobně popsala v jednom z předešlých článků.

  • -Varadero cup-18km/ 1:23:55- týden po maratonu moc těžký, navíc rovina, asfalt. Sice první místo v ženách a pěkný tempový trénink ve dvojici, ale už velká zátěž a chyba to běžet.

  • Listopad- Rabštejnský kocour- kros 13,8km/+751m/1:29:34- krásný závod , konečně vyšlo počasí, měla jsem z běhu dobrý pocit, hlavně z kopců, i když horší čas než minule, kdy jsem byla i na bedně.

No tak to byly závody. Některé se mi podařilo hned začerstva také sepsat.. K tomu samozřejmě nějaké kopečky, hory, nová místa a nové zážitky. Tak trošku cítím opět odklon od běhu, ale možná, že to je jen únava a až si odpočinu a dám se dokupy, budu moct začít přemýšlet, co dál. Popravdě teď ani nemám tušení, kterým směrem příští rok vyběhnu. Každý rok si sice říkám, že by asi stálo za to, na sobě makat a zlepšit se na pětce, desítce a dál, ale pak se udělá krásně, já vyrazím někam do hor a najednou nejsem ochotna se toho kvůli trénink na silnici vzdát. Naopak cítím, že i kdybych měla na kratších tratích zpomalovat a dlouhé si jen užívat, tak hory pro mě znamenají víc. Doufám tedy, že se mi to podaří nějak skloubit a sport mě tak bude dál naplňovat.

"Enjoy nature and live. " Berenique

231 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page